Entrevistes


Què farem???? Què us proposem en aquesta secció??
·      Entrevistes a diferents persones conegudes del Masnou
·      A diferents professors de l’escola
·      Intentarem anar a alguna radio, per entrevistar a comentaristes.
·      També a youtubers que coneixem.
·      I a pares o mares que que tinguin treballs interessants.

Components del grup: Manel Márquez, Ona Redón, Ernest Ibáñez, Susanna Tallada, Georgina Navarro, Emilio Arteaga i Laura Vivas.


COMENCEM

Entrevista a Lluis Vidal, professor especialitzat amb la biologia que fa classes als alumnes de secundària, i ens agradaria saber una mica més sobre la seva vida, per això vam decidir fer-li una entrevista. Aquí us deixem la nostra trobada.

Per començar aquesta entrevista, voldria preguntant-te com va ser la teva infància, va ser difícil?
No gens, la recordo molt feliç. Anava a Badalona, perquè en aquella època hi havia poques escoles a Masnou i hi havia una mica de diferència entre escoles bones i dolentes a nivell acadèmic. Hi vaig anar des dels 6 fins els 17 anys, abans dels 6 anys, a P3 com ara es diu, venia a aquesta escola; després, quan vaig començar a fer P4, anava a la Rita i finalment a P5 anava a la Marinada.

Quan eres adolescent, ja tenies clar la carrera que volies fer o no estaves molt segur?
Fins els 15 anys volia fer medecina, després vaig estar dubtant entre fer periodisme i quelcom que tingués a veure amb la medicina, el que seria ara les ciències biomèdiques i finalment amb vaig decantar per biologia i vaig començar després de fer el COU. Entre els 15 i 17 anys vaig tenir aquest dubtes.

Des de que eres adolescent, ja tenies pensat ser professor de Naturals?
Des de que tenia 14 anys vaig començar a fer classes als nens petits de 9-10 anys. Després, a partir de tercer de carrera, treballava amb acadèmies i amb la professora i vaig veure que m’agradava i llavors, a partir de tercer, vaig veure que era una bona sortida, no la única però sí la que més m’agradava.

T’agradaria fer classes de Naturals als alumnes de primària o preferiries continuar fent classes als de secundària?
Jo prefereixo secundària, de fet faig algunes coses a la Universitat, ara menys, però durant l’any 2000 – 2005 feia moltes classes allà i també havia fet batxillerat abans. En aquest sentit sóc com la Silvia Viladoms que fa tercer, quart cap amunt i estem amb un grup d’alumnes que, per l’edat que tenen, estem millor. Això no vol dir que no puguem donar classes als alumnes de primària però es millor els alumnes de 14 anys cap amunt.

Hi ha algun fet que t’hagi marcat en sentit positiu? I en negatiu?
La vida et dóna moltes coses bones i dolentes i es tracta de quedar-te amb les bones i les dolentes doncs intentar-les pair, no oblidar-les però si aprendre-les. Per exemple, quan una persona molt propera a tu es mort o, simplement, per coses de la vida o has tingut canvis grans, coses d’aquestes sempre hi han però jo intento ser sempre el més positiu possible, sense perdre la realitat. A vegades diem que els optimistes no són realistes. Són més optimistes que realistes i hauria de ser a la inversa.

Abans de venir a treballar aquí, treballaves en una altra escola?
Vaig estar en acadèmies de reforç, tipus Perellò, i vaig estar als laboratoris Cosí, després als laboratoris Alcon. Féiem laboratori de control biològic, que era controlar els medicaments que sortien i que estava relacionat amb el tema biomèdic

Quant portes treballant a aquesta escola?
Porto treballant 21 anys, des del 1996.

Relacionat amb l’escola actualment, què és el que més t’agrada d’un alumne? I el que menys?
El que m’agrada d’un alumne és la vitalitat, les ganes d’aprendre i veure que la gent jove té tota una vida per endavant i que tu els hi pots ensenyar una mica en triar coses, que tinguin criteri en tot i no només a nivell acadèmic. Això respecte l’edat que tens ho veus diferent, amb 13 anys ho veus d’una forma, amb 15 anys d’una altra. Jo penso que si dones respecte a l’alumne, l’alumne també et respectarà de la mateixa forma.
El que menys, doncs jo penso que l’adolescència és una etapa que tothom l’ha passat i no sóc crític en aquest sentit, és més, jo entenc el que és l’adolescència.

Quan tens temps lliure, què acostumes a fer?
M’agrada molt l’esport, m’agrada també la cultura, en general l’art, el cinema, el teatre m’agrada molt. L’esport m’agrada més fer-lo que veure’l, jugava a futbol i tenis, però jugava més a futbol. Estar amb els meus amics i viatjar seria la cosa que més destacaria, perquè descobreixes món. Relacionat amb les classes doncs acostumo a corregir exàmens que és una cosa que costa molt perquè quan n’has corregit 10 ja t’has cansat i voldries portar-ne 30 de corregits, però s’ha de fer i s’ha de planificar molt bé el temps i intentar que no se’t acumuli gaire. També preparar les classes perquè no s’ensenya una cèl·lula ara igual que fa 10 anys enrere, és molt diferent.

Què és el que més t’agrada del teu ofici? I el que menys?
El que més, com he dit abans seria transmetre idees als joves i guiar-los i ensenyar coses de la biologia, com és la ciència de la vida és un tema molt ample, pots donar molta cosa. El que menys m’agrada és la paperassa que s’ha d’omplir, i les coses que no són molt relacionades amb la classe. Perquè hem de pensar que els professors també som persones i tenim coses a fer que no sigui relacionades amb la classe. Per exemple ara estem preparant un viatge de final de curs amb els alumnes de quart d’ESO i acabem de parlar dues hores sobre els tema i això són reunions amb la Cristina del Frago i la Maria Berrocal cada setmana, autoritzacions mèdiques, papers, parlar amb l’agència, parlar amb els pares, i tot això és el que es veu menys però hi ha molta feina darrera.

Per fer les classes dinàmiques i divertides que acostumes a fer?
Jo crec que és important diversificar la feina, si tenim 50 min de classe fer com dues o tres coses diferent, no sempre, però està bé, per exemple, fer 10 minuts d’explicació, després treball en grup, després acostumo a posar un vídeo, també treure conclusions al final de classe. També és important la creativitat, de saber més coses d’altres temes, no només del tema que estàs tractant tu. Però si pregunteu en alguns professors us diran que abans les classes eren de 50 minuts i el professor parlava 40 minuts, ara el professor parla 15 minuts o 20 com a màxim. Al final tot això són tècniques per cridar l’atenció al alumne.

Per finalitzar aquesta entrevista, podries donar algun consell a les persones que voldrien ser professors o professores, però els hi tira enrere perquè tenen vergonya.
El consell és que si a tu t’agrada estar amb gent jove, ser professor es una opció encara que no es l’única que hi ha, també pots ser monitor d’esplai. Però si tu tens ganes de fer això i ho sents i t’agrada, t’has de preparar molt bé ja no només a nivell acadèmic sinó nivell psicològic de com tractar a l’alumne, preparar-te per solucionar el problema, és la part important, la part emocional. Estudiar magisteri o un tema que després tingui la part pedagògica per ensenyar, però això ja es un tema més personal. La vergonya, al final, es va perdent, jo era més tímid de jovenet i ara doncs no sóc gens vergonyós, i també sentir-te segur amb el que fas. Hi ha molt actors de teatre que són tímids i els veus actuar i no ho semblen.


Fet per: Laura Vivas, Susanna Tallada


Avui entrevistem a l’ Óscar Guasch, professor de secundària a les Escolàpies del Masnou.

1- Bé, en primer lloc, bon dia senyor Óscar Guasch, i voldria que comencem la entrevista parlant dels seus orígens, lloc i data de naixement, pares, nom complet i edat.
Vaig néixer a Barcelona el 22 de juny de 1977. El meu nom és Òscar Guasch, però els meus pares també em volien dir Joan Manel, tinc 39 anys, i prefereixo mantenir els meus pares en l’anonimat.

2-Com va anar la seva infantesa i qui va influir en ella?
La veritat és que vaig tenir una infància molt normal i molt tranquil·la amb una influència gran del meu avi sobre tot.

3-Què tal va anar la seva adolescència?
La veritat , diem que va ser estàndard, era en alguna cosa entremaliat, però no molt, i també vaig jugar a bàsquet.

4- Hi ha algú que l’hagi marcat en la seva vida en general?
Sí, el meu avi i els meus pares.

5-Ara digui'm successos que hagin marcat la seva?
Alguns són el meu casament, el naixement de la meva filla i la mort dels meus quatre avis.

6-Parli'm dels seus estudis, i digui'm si des de petit volia estudiar això?
No, ni molt menys, de petit sabia que voldria estudiar això, i tenir dues carreres que són:

1-enginyeria electrònica
2-enginyeria mecànica. Aquesta carrera me la vaig treure treballant pels matins i per les tardes estudiant, fins i tot em van treure una hora de treball per anar estudiant i vaig tenir la sort de tenir una beca per estudiar la carrera.

7-Quant porta sent professor?
11 anys i els 11 treballant en aquest institut.

8-Quina es la seva alegria durant el dia?
El final del col·legi, quan vaig a recollir les meves filles.

9-Què li agrada més del seu ofici ?
Que cada hora que faig classe, és diferent i que no és un ofici monòton.

10-Què és el que li agrada menys?
La veritat es que haver de manar és el que menys m'agrada.

11-I el que més m'agrada?
La meva família es el que més m'agrada.

12-Per últim, i aquí finalitzem la entrevista, digui'm què li agrada fer en el seu temps lliure?
Anar a la muntanya, ja que jo en un passat havia fet Carreres Ultra.



Article escrit per Emilio Arteaga



Entrevista Marta:

La Marta és una nova professora de l'ESO que ha vingut a la escola  per substituir l'Ôscar que està de baixa paternal, i per poder conèixer-la millor li hem fet una entrevista. Aquí us deixem amb ella:

1.    Quina carrera has estudiat? Per què?

He estudiat economia, però les feines que podia escollir no m’agradaven i després vaig estudiar història de l’art perquè m’agradava molt l’art.

2.    Com has trobat aquesta feina?

La meva mare, les meves tietes i cosines han vingut sempre en aquest col·legi, i vaig venir un dia a parlar amb en Victor i així vaig aconseguir la feina.

3.    En quins llocs has treballat?

He estat treballant durant un temps a les escoles Waldrof en Berlín sent professora d’Anglès, de Matemàtiques i de Castellà.

4.    Què és el que t’agrada més de fer classes?

Que jo aprenc moltes coses amb vosaltres i saber que us ajudo a tenir un futur.

5.    I el que menys?

Que siguin aules de tants alumnes.

6.    Què fas en el teu temps lliure?

Aquest estiu m’agradaria fer flamenc.

7.    Practiques algun esport?

Sí, faig patí català, que és navegar.

8.    Tens algun ídol? Si és així,  qui és?

No tinc ídols, però si que tinc referents com en John Lennon i altres cantants.

9.    Què penses d’aquesta escola respecte les anteriors?

Que respecte les altres sou molt macos, educats, teniu ganes d’aprendre coses, etz.

10. On has viatjat? On vols viatjar?

Vull tornar a Londres perquè la meva cosina viu allà i per això hi  vaig sovint, També vull tornar a Berlín perquè allà tinc moltes amigues i aquests estiu aniré a Lituània.

Entrevista feta per Ernest Ibáñez i Georgina Navarro


El misteri de l’escola: què passa quan els nens no hi som presents?


Entrevista a la Directora titular i pedagògica de l’escola Escolàpies el Masnou, la Rosa Costa Jussà.

Hem preguntat a diferents nens de l’escola què voldrien saber de l’escola que no saben, i un dels temes més esmentats ha estat el dubte de “Què passa quan es tanquen les portes de l’escola?”.

Per respondre aquesta pregunta, hem fet una entrevista a la directora de l’escola, la Rosa Costa.

Bon dia Rosa, per començar aquesta entrevista, m’agradaria presentant-te una mica els nostres lectors. Quan vas començar a treballar a aquesta escola?

Vaig començar a treballar aquí com a mestra a l’any 1977 fins al 1982: després vaig anar a ensenyar a altres llocs i al 2007 vaig tornar a treballar aquí.

I a ser directora?

Al 2007, quan vaig tornar a treballar a aquesta escola després d’estar uns anys fora.

T’agrada la teva feina? Què és el que més t’agrada? I el que menys?

Sí, m’agrada molt la meva feina. El que més m’agraden són els nens, i el que menys castigar-los i haver de revisar informes i fer feina de papers.

Molt bé Rosa, ara  que ja sabem una mica sobre tu, et volem preguntar sobre el tema principal d’aquesta entrevista. Què passa a les 17:30, quan ja no queden nens a classe?

A classe, com tu has dit no queden nens, però sí que queden els nens que es queden a  guarderia o a activitats extraescolars. A partir de les 19h sí que no queden nens a l’escola i s’han acabat les extraescolars i la guarderia.
Els dilluns es fan reunions de professorat. També es queden les dones de neteja i la Maite d’administració, i un o dos cops al mes es fan reunions de l’AMPA.

A quina hora acaben les reunions de claustre normalment?

Normalment acaben a les 19.30h.

Quina és l’última persona a sortir de l’escola?

Depèn del dia, normalment l’última persona en sortir és la Maite o les dones de neteja. La Pilar es l’encarregada de tancar l’escola. 

Quantes persones tenen la clau de l’escola?

L’Antonio, perquè fa molts encàrrecs per arreglar coses de l’escola i s’encarrega d’obrir les portes els dissabtes si algú ve a arreglar alguna cosa de l’escola; l’Olga, que obra pels matins; la Maite, que moltes vegades tanca l’escola i la  Pilar, la senyora de la neteja que també tanca la porta, el Víctor i jo per si per alguna raó han d’anar a l’escola o tancar-la.

Alguns nens afirmen haver vist monges fent ioga al claustre, és veritat o és una llegenda urbana?

És veritat que es fa ioga a l’escola, però no es fa al claustre ni ho fan monges. Els dilluns i els dijous la Neus, una monja de 90 anys fa classes de religió a alumnes de primària, i aprofita que està a l’escola per fer classes de ioga a grups de gent gran.
Pot ser que algun alumne les hagi vist al claustre, perquè s’esperen al claustre fins que hi són tots i llavors van a una altre lloc, depenent del dia, a fer ioga.
No és una llegenda urbana, però tampoc és la pura veritat.

Parlant de llegendes urbanes, diuen que per les nits es passegen pels passadissos i classes els esperits de les monges que havien viscut i mort a l’escola. Tu has sentit a parlar d’algun fet estrany en aquests darrers anys?

No he sentit a parlar de cap fet estrany. Sí que és veritat que a les nits es senten sorolls per l’escola de nit, però es deu a que és un edifici de 200 anys, i les fustes, a causa del canvi de temperatura, fan sorolls.

També se sap que hi ha hagut algun robatori a l’escola, et preocupa?

Ara no  em preocupa. Em va preocupar en aquell moment, ara ja no.

Quan va ser l’últim robatori? S’ha afegit alguna mesura de seguretat per prevenir nous robatoris?

Va ser al 2011, van robar al despatx d’administració i al despatx de direcció, van entrar per la finestra de 3r A, que uns alumnes van deixar-se-la oberta.
Sí que s’han afegit mesures de seguretat des de llavors. Hem afegit alarmes i càmeres a tota la planta baixa.

Alguna vegada han sonat les alarmes?

Les alarmes van sonar dues vegades, una vegada perquè una mestra es va quedar tancada dins,  ningú ho sabia i van posar l’alarma, i la segona vegada, que va sonar aquesta setmana Santa, va ser perquè havia entrat un ocell.

Molt bé, gràcies per el teu temps i espero que amb aquest article haguem resolt alguns dubtes dels nostres lectors i nens de l’escola.  Adéu!


Ona Redon Muñoz

Entrevista al professor Roger Torrebadella

Hola, nosaltres som el Fabio i l’Alex, i anem a la classe de segon de l’ESO B. Avui farem una petita entrevista a en Roger Torrabadella, actual professor de socials de primer i tercer de l’ESO, a més de ser cap de pastoral i co-tutor d’algun altre curs.


1 Quin és el teu nom complet?
Roger Torrabadella Giol.

2 Quants anys tens?
Tinc 39 anys i aquest dijous 24 de novembre compleixo els 40.

3 Quants anys portes exercint el teu treball de professor en aquesta escola?
Aquest és el meu novè curs.

4 Has tingut algun altre ofici abans del de professor?
Sí, he treballat en un despatx editorial il·lustrant enciclopèdies. Feia mapes i també il·lustracions en tres dimensions.

5 Tens fills?
Sí, tinc dues filles: la Joana i la Teresa.

6 Com va ser la teva infantesa?
Jo sóc fill de forners de l’Eixample de Barcelona. Vaig anar a una escola petita de Barcelona d’una sola línia que es diu Sant Josep Oriol d’on conservo molt bons records.

7 Com va ser la teva adolescència?
La meva adolescència la vaig fer als Escolapis de Nostra Senyora on vaig fer el batxillerat i el COU i també tinc molt bons records d’aquesta etapa.

8 Hi ha algú en la teva vida que hagi marcat un abans i un després?
Sí, hi ha moltes coses importants que ho han fet. Una d’elles és la meva dona, la qual vaig conèixer quan jo era molt jove, i monitors i capellans de la parròquia  on anava de jove com el mossèn Boix  i mossèn Francesc Romeu.

9 Quina és la teva major alegria durant el dia?
La meva major alegria és, a la vegada, el meu major mal de cap que són els alumnes amb els quals m’ho passo molt be i, a vegades, sí que em donen molt mal de cap.

10 T’agraden els animals? Tens algun animal domèstic?
Sí que m’agraden però en el seu habitat natural. No soc partidari de tenir animals de companyia.

11 Que és el que més t’agrada de la teva feina com a professor?
El que més m’agrada és organitzar classes amb projectes, fer treballs en grup.

12 I el que menys t’agrada?
El que menys m’agrada és corregir.

13 Quina activitat t’agrada realitzar en el teu temps lliure?
A mi m’agrada el Basket i en el meu temps lliure m’agrada anar a jugar-lo amb els meus amics. També m’agrada estar amb la meva família i compartir moments amb ella.


Bé, fins aquí la nostra entrevista, ha estat breu però així podem conèixer una mica millor a aquest professor de l’ESO

Entrevista realitzada per Fabio Ortu i Àlex Barahona


Hola lectors i lectores:

En aquest article  farem una entrevista a la Rosa Costa Jussà, directora titular, monja escolàpia i professora de religió. I bé comencem:

1.    Per què et vas decidir en fer-te monja?
M’agradaven els nens, m’agradava ser mestre, i pensava que hi havia molts valors que valia la pena transmetre: estimació servei, agraïment.

2.    Com va ser la teva infància?
La meva infància va ser genial conjuntament amb els meus 12 germans, a casa mai ens avorríem i sempre teníem quelcom que fer.

3.    De petita ja volies ser professora/directora d’una escola o bé tenies altres somnis?
Tothom de petit te somnis com ser cantant, astronauta... però la idea de ser professora ja m’agradava, es més, en ves de jugar amb les nines a professores, jo feia de professora a les meus germans petits, ja que jo era una de les més grans.
Professora m’agradava, directora no ho pensava ni ho volia.

4.    Qui t’ha ajudat més en la teva carrera?
En la meva carrera m’ha ajudat molta gent com: companys que feien la carrera amb mi, però sobretot, com a tothom, els meus pares, ja que ells em van ajudar a pagar-me la carrera i a donar-me ànims.

5.    En la teva carrera t’has trobat amb algun obstacle? L’has superat?
En la meva carrera no m’he trobat amb gaires obstacles, però si que m’he trobat amb els típics de que et costa alguna assignatura o no set dona bé un tema...
Però he tingut la sort de que els he pogut superar tots.

6.    Quan vas entrar a les Escolàpies El Masnou? Com va ser?
Al ser monja escolàpia els superiors et diuen a quina escola has d’anar a ajudar i el any 1975 em van oferir les escolàpies, allà vaig fer la formació fins el any 1982, desprès em van dir d’anar a ajudar altres escoles. Al cap de 9 anys vaig tornar

 .    Com vas arribar a ser directora? Quants anys portes?
Quan vaig entrar en Escolàpies El Masnou per segon cop, hem van oferir a ser directora, ja que havia ocupat el càrrec de directora en l’altres escoles i ja tenia experiència, vaig acceptar. Ara el director pedagògic és el Victor i jo la directora general.

8.    Creus que per ser una escola catòlica una hora de religió es suficient?
Si, perquè els valors que es treballen a religió desprès es treballen en altres assignatures, i també els aprofundim en el Bon dia, les activitats d’interioritat, les campanyes solidàries... Com ens organitzem bé crec que una hora de religió es suficient.

9.    Que és el que menys t’agrada en un alumne?
Una de les coses que m’agrada menys d’un alumne es quan se’n riu d’un altre alumne o bé que falta el respecte a algú. També la falta de sinceritat.

10. T’agradaria que a l’escola els nens anéssim amb uniforme?
Trobo que no es necessari, és cert que no ens agrada que a l’estiu la gent vagi  ensenyant tot el seu cos i li hem de dir que se’n vagi a casa a canviar-se, però trobo que no es necessari.
Reconec també que portar-lo evita diferències i iguala a tots, per això sí que el veig necessari en països més desfavorits: Àfrica, Rep. Domenicana...

11. Si et proposessin deixar l’escola per un any per anar a ajudar a la gent que ho passa malament, que faries?
Jo aniria ajudar a la gent, ho tinc molt clar, i desprès tornaria a l’escola.

12. Tens pensat deixar l’escola?
No tinc pensat deixar-la; si em diguessin d’anar a una altra escola perquè a aquesta ja he ajudat i em necessiten en una altra hi aniria però no deixaria l’escola, no deixaria de buscar maneres d’educar.

13. Apart de directora i professora de religió què més t’agradaria fer?
A mi m’agrada molt anar a la muntanya i passejar pel bosc, no m’agrada la platja.

14. Si poguessis tornar al passat, canviaries quelcom de la teva vida?
No, jo no canviaria res de la meva vida, cert es que s’hi hagués de canviar alguna cosa seria disfrutar més dels germans i dels pares.

15. En el teu temps lliure què t’agrada fer?
En el meu temps lliure m’agrada cuinar perquè em relaxa molt, i si és
possible anar a la muntanya.

16. Ets feliç?
Jo sóc molt feliç i estic orgullosa de la meva vida. I vull que descobriu que tenim motius per ser-ne, i per fer-ne els qui teniu al costat.


Article escrit per: Carolina del Castillo i Clàudia Ghiringhelli.

1 comentari: